بیست زیست شناس

به بلاگ دبیران زیست شناسی یزد خوش آمدید
مشخصات بلاگ
نویسندگان
پنجشنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۲، ۱۱:۲۸ ب.ظ

من like را دوست ندارم!

وایبر، وی چت، تانگو، لنزو، فیس بوک و… به شیرینی لایک!

ما روزی ۲۴ بار در ساعت خودمون رو توی آینه برانداز می کنیم! چون نظرات دیگران برامون اهمیت داره و دوست داریم توسط دیگران تایید بشیم و کاملا هم طبیعی هست که انسان دوست داره که بقیه، اون و افکارش رو دوست داشته باشند.

اگر مطالب ما از تصویر، ویدئو و نوشته در دنیای مجازی گرفته تا چهره یا حرف زدن یا دانش ما در فضای حقیقی نتونه توجه کسی رو جلب کنه، دلچرکین و ناراحت می شیم.

بالعکس، در بعضی مواقع هم ممکنه که به دلیل اشتیاق زیادی که به قندی و شیرینی ِ لایک داریم، دچار مرض قند بشیم! و هویت شخصی رو به خاطر  تصاحب توجه و لایک دیگران از دست بدیم. به عبارتی مطالبی رو بزاریم که بیشترین مخاطب رو داشته باشه حتی اگر کمی یا خیلی و یا اصلاً مخالف عقاید خودمون باشه.

 در حالت پیشرفته تری برای اینکه لایک بیشتری جمع آوری کنیم می تونیم اقدام به قرار دادن عکس بازو ها و روسری های برافراشته شده ی خود در قسمت پروفایل کاربری کنیم ، بدنمایی و یا ساده تر خودنمایی و خیلی واضح تر خود فروشی!

همچنین می تونیم صفحه پروفایلمون رو به نمایشگاهی عمومی برای تصاویر خیلی خصوصی و خانوادگی مبدل کنیم، مسئله ای که برای افرادی بسیار لذت بخش هست و علاوه بر اینکه تصاویر شما رو  لایک می کنند، دنبالتان هم خواهند کرد و دیگر مجبور نیستید در یک مبادله لایک به لایک، تصاویر ناصواب دیگران را هم تایید کنید.

اکنون تبدیل شدید به شخصی که مطالبش هزاران بار لایک می شود و صدها کامنت می خورد و توسط ده ها نفر دنبال می شود.

دقیقاً همان چیزی که شما می خواستید ….

یا شاید همان چیزی که دیگران می خواستند …

اگرچه عملا شما تبدیل شده اید به بلندگویی برای صدها دهان ناپاک و رفتار و عقاید خوتان را منتشر نمی کنید، اما دپرس نشوید دیگران رفتار و عقاید شما را تشخیص خواهند داد که؛ “تبریک می گوییم شما اکنون عضوی از حزب باد هستید…”

اگر چه همه چیز در پروفایل شما هست به جز خودتان و اگر چه به موجودی  تبدیل شده اید که به اسارت لایک دیگران در آمده اید و فاقد استقلال اندیشه هستید، اما مهم این است که دیگران لایکتان می کنند چون خوشگلید، خوش هیکلید، خوش تیپید، خوش مشربید، خوش رویید، و البته خوش خیالید!

مخلص کلام  آنکه ولگردی، ببخشید وبگردی در تارنماهای اجتماعی بدون داشتن فرهنگ استفاده از آن بعد از مدتی ما را به لایک دیگران وابسته می کند، وابستگی به لایک دیگران و اهمیت قائل شدن بیش از حد برای آن حتی به قیمت فراموشی خواسته ها، اندیشه ها و عقاید و غرورمان، و خواست خدا که دیگر جای خود دارد!

عادت کنیم تارنما های اجتماعی را بدون قند و لایکش، نوش جان کنیم، تا به لایک احساس نیاز نکنیم تا مستقل باشیم و وارسته…

” Like بشوید و دوست داشتنی باشید در راه اسلام و با قوانین اسلام”

منبع:www.nasr19.ir

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۱۲/۱۵
حسن دهقان بنادکی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی