بیست زیست شناس

به بلاگ دبیران زیست شناسی یزد خوش آمدید
مشخصات بلاگ
نویسندگان
دوشنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۲، ۰۹:۱۳ ق.ظ

شاهکارهای ادبی دنیا : بینوایان،ویکتور هوگو


بسیاری از شما نام رمان بینوایان و نویسنده مشهور آن ویکتور هوگو را،حداقل به واسطه تحصیلات دوره متوسطه شنیده اید.لازم به توضیح نیست که این اثر یکی از نایاب ترین و البته با ارزشترین آثار ادبیات دنیا می باشد و کسی که بینوایان را از دست بدهد گویی خود نمیداند که چه چیز را ازدست داده زیرا که هنوز به ارزش این شاهکار ادبی پی نبرده است.

از همه این شرح و تفصیلات که بگذریم،باید به این نکته توجه داشته باشیم که خواندن رمان طولانی بینوایان برای ما،نسل جدید کاریست که شاید ترس آور باشد و ما وقت آن را نداریم که به آن بپردازیم.اما امروزه در کشور های توسعه یافته با محتوایی به نام کتاب های صوتی(Audio Books) این مشکلات را حل کرده اند._ کتاب هایی که حرف می زنند_

خوشبختانه ما اندیشمندانی در کشور خودمان داریم که از این غافله عقب نمانده اند و با وجود کمبود امکانات،این کار را بسیار خوب به انجام رسانده اند و از این جهت شایان تقدیر هستند.

کتاب های صوتی ارزشمندند زیرا می توانند اوقات خالی شما را پر کنند و شما با صرف کمترین هزینه می توانید به علم خود بییفزایید یا به خواندن یک شاهکار نایل آیید.فقط کافیست رمان بینوایان(با صدای بسیار زیبای محمد تقی پورگلدوز) را دانلود کنید و روی موبایل یا ام پی تری پلیرتان کپی کنید و در زمان های بیکاری مثل وقتی که در صف هستید یا در اوتوبوس هستید یا حتی قبل از خواب،هندزفری اتان را در گوش بگذارید و لذت ببرید.


درباره کتاب :

بینوایان تصویر راستین سیمای مردم فرانسه در قرن نوزدهم است. چهره‌ی چند قهرمان در بینوایان برجسته‌تر ترسیم شده‌است از جملهٔ آن ژان والژان. او مرد میانسال خسته روانی است با نیم تنهٔ کهنه و شلواری وصله دار که پس از گذراندن نوزده سال زندان با اعمال شاقه، پس از تمام شدن ایام محکومیت جایی برای رفتن ندارد و کسی پناهش نمی‌دهد حتی در لحظه‌ای حاضر می‌شود به زندان باز گردد ولی راهش نمی‌دهند، در اوج درماندگی و سیه روزی به خانه‌ی اسقفی پناه می‌برد اسقف با خوشرویی و مهربانی از او پذیرایی می‌کند ولی این مهمان ناخوانده نیمه شب ظروف نقرهٔ اسقف را به سرقت می‌برد. اما ساعتی بعد به دست ژاندارم دست گیر می‌شود. ولی بزرگواری اسقف مسیر زندگی او را تغییر می‌دهد. ژان والژان در بیست و پنج سالگی اسیر پنجه‌های ستمگری شده‌است. او که روستایی پاکدلی بوده بسبب سرقت یک قرص نان برای سیر کردن کودک گرسنهٔ خواهرش این همه زندان تحمل کرده است. در نتیجه مهربانی و عاطفه برایش امر فراموش شده ایست. سر انجام نیک منشی یک مرد روحانی، درهای نیک بینی و خیر اندیشی را به روی او باز می‌کند و یکی از بزرگان روزگارش می‌شود که باید تفصیلش را در متن کتاب خواند. اخلاق، فضیلت، پستی، ستم و رویدادهای تاریخی با ژرف اندیشی بررسی می‌شود و تناردیه ماریوس و دیگر قهرمانان کتاب با نظم ویژه‌ای در برابر هم قرار می‌گیرند و اثر جاودانه‌ای می‌سازند. گرچه بینوایان از عشق‌های خیال انگیز سرشار است اما جلوه‌ی واقع بینانه زندگی مردم در زمان ویکتور هوگو در آن کاملا دیده می‌شود. این کتاب صوتی را می توانید در ادامه دانلود کنید.


بخش اول


بخش دوم


بخش سوم


بخش چهارم


بخش پنجم

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۸/۲۰
ع.ا.

نظرات  (۵)

کوزتو که صدبار دیدیم.یه چی جدید بذار.اصن نسخه اینگلیسیشو بزار بچه ها زبانشون تقویت شهD:
پاسخ:
نسخه انگلیسی چند کتاب موجوده که اگه طرفدار داشته باشه می ذارم
کوزت تنها بخشی از رمان بزرگ بینوایان محسوب میشه و این کلی با اونی تو میگی فرق داره امین جان
اگر کتاب خاصی مد نظرته بگو تا در صورت موجود بودن،نسخه صوتیش رو بذارم
بقیه دوستان هم لطفا نظرتون رو بگید
من حوصله خوندن متنهای طولانی را ندارم..مطلب کوتاه و جالب باشه...به قول خودت اوکی....
بسیار عالی
من همیشه می خواستم این رمانو بخونم اما حوصلم نمی شد.
حالا بهش گوش میدم
دمت گرم علی جون.
پاسخ:
خوشحالم که شما خوشت اومد هم کلاس
سلام باتشکر از زحمات شما

سلام
این شاهکار است

نوعی موهبت،یک هدیه ارزشمند است

آنرا از دست ندهید

باسپاس از انتشار دهنده آن

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی